Wszystko zaczyna się od pomysłu

Zobacz prace, które zachwyciły nas w zeszłym roku

Wygrywa

Adam Staniszewski

"Stół jako domowe centrum"

Uzasadnienie

Zwycięski projekt wyróżnił się pomysłowym połączeniem: zadbano zarówno o własne przestrzenie każdego z członków czteroosobowej rodziny, jak i o miejsce zachęcające do wspólnego spędzania czasu, czyli duży stół, pozwalający jak najwięcej robić razem. Rodzinna galeria, odzwierciedlająca duszę domu, dodatkowo ociepla wspólną przestrzeń. Jasne, optymistyczne wnętrze z kolorowymi akcentami pozwoli zarówno dorosłym,
jak i dzieciom w wieku szkolnym poczuć się
w nim dobrze. W przestrzeni zmieściło się wiele funkcjonalnych rozwiązań i sprytnych sposobów na przechowywanie, a jednak ilość mebli nie przytłacza. Uwagę jury zwróciła także duża dbałość o oświetlenie oraz sposób przygotowania prezentacji projektu.

Pobierz plik PDF

Wygrywa

Agnieszka Maćkowiak

"Proces zakupowy materacy IKEA"

Uzasadnienie

Zwyciężczynię konkursu „Mistrzowie sprzedaży” Agnieszkę Maćkowiak wyłoniliśmy spośród ponad stu zgłoszeń. W jej pomyśle zachwyciła nas strategia budowania relacji
z klientem od momentu, w którym rozważa on zakup materaca, do chwili, kiedy cieszy się nim w domu. Rozwiązanie zaprojektowane przez Agnieszkę zostało przemyślane zarówno pod kątem budowania customer experience, jak i możliwości naszych sklepów.
Propozycje usprawnienia zakupów uwzględniały różnorodne preferencje klientów – zarówno tradycjonalistów, jak i poszukiwaczy nowości. Zwycięskie rozwiązanie jest nie tylko nowoczesne i innowacyjne, ale także łatwe w implementacji. Nie bez znaczenia okazała się forma prezentacji – doceniliśmy zarówno precyzję wywodu, jak i wykorzystanie piktogramów. Gratulujemy!

Pobierz plik PDF

Wygrywa

Tomasz Wójcik

"Organizer labiryntowy z pojemnikami"

Uzasadnienie

Zadaniem komisji konkursowej było przeanalizowanie ponad 200 złoszeń pod kątem zgodności z ideą demokratycznego designu, możliwości produkcji, potencjałem sprzedażowym i planem rozwoju asortymentu. W IKEA proces wprowadzenia nowego produktu na globalny rynek trwa ok. 3 lata – dlatego część uczestników konkursu zobaczy niedługo w naszych sklepach rozwiązania, nad którymi pracowaliśmy od dawna, zbliżone funkcją do konkursowych propozycji.
Zwycięski projekt Tomasza Woźniaka będziemy realizować lokalnie, dlatego pojawi się w sklepach znacznie szybciej. Jego pomysł urzekł nas prostotą, błyskotliwością i możliwością wykorzystania go w już istniejących produktach. Ułatwi życie wszystkim gotującym, a z racji niewyszukanych materiałów i łatwej produkcji będzie naprawdę dostępny cenowo! Zaciekawieni? Obejrzyjcie prototyp.

Pobierz plik PDF